استاندار خوزستان در جلسه شورای اداری گفت : جذب اعتبارات سازمان‌ها فقط از طریق اسناد خزانه است/ باید صنایع بزرگ ما بیمه خود را در استان انجام دهند

خورنا | احمدرضارستمی : دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در ساختمان استانداری خوزستان برگزار شد گفت : روال جذب اعتبارات از طریق اسناد خزانه گامی است که از سال گذشته آغاز شده و ادامه دارد و سازمان‌ها و ادارات اجرائی و همچنین پیمانکاران استان باید خود را با این روش وفق دهند . این روش سال گذشته به صورت ملی انجام شد ولی امسال به صورت استانی اجرایی می‌شود و اگر دستگاهی خود را با این روش وفق ندهد نمیتواند پروژهای خود رابه سرانجام برساند و دولت با این کار از نقدینگی بازار برای پیشرفت پروژه‌های عمرانی کمک می‌گیرد و از آثار تورمی نیز جلوگیری می‌کند و این روشی قابل قبول است و دستگاهها باید با این روش سازگار شوند .

وی در ادامه افزود: به دلیل این‌ که این اوراق ۱۰۰ هزار تومانی هستند، امکان جذب آن‌ها برای پروژه‌های کوچک نیز وجود دارد و بنابراین مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید پیمانکاران خود را تشویق به این کار کنند ٬ زیرا اوراق حکم پول نقد را دارند و ما برای دستگاه‌هایی که قدرت جذب دارند و در حال حاضر نیز عملکرد آن‌ها مثبت بوده مثل راه و شهرسازی و نوسازی مدارس تخصیص را افزایش خواهیم داد تا بتوانند پروژ‌ه‌های‌شان را تا پایان سال به اتمام برسانند .

وی ادامه داد: اگر مدیری نتواند در این زمینه به خوبی خود را با شرایط و روال جدید وفق دهد ٬ یعنی اهتمامی برای اجرای پروژه‌های خود ندارد . زیرا مدیران ، خود باید وارد این کار شوند و پیمانکاران را تشویق و توجیه کنند و باید تمام دستگاه‌هایی که اعتبارات را در این زمینه جذب نکرده‌اند ٬ توجیه شوند و در جلسه ای مشترک روند جذب به آن‌ها توضیح داده شود تا بتوانند پروژه‌های خود را اجرایی کنند .

استاندار خوزستان گفت : اسناد خزانه دریافتی توسط پیمانکاران باید در بورس اهواز تبدیل به اعتبارات شود و نیازی نیست که در بورس تهران این گردش مالی صورت بگیرد و به دلیل آنکه امکان تبدیل اسناد در بورس اهواز وجود دارد و گردش مالی و تنزیل آن در استان اتفاق بیفتد ٬ باید این تبدیل اسناد خزانه ٬ در استان و بورس اهواز انجام شود .

در ادامه دکترشریعتی ضمن اشاره به مشکلات و مسائل بیمه در استان و لزوم دنبال کردن آن به عنوان حق مردم ٬ عنوان کرد : باید نوع نگاه در سازمان‌های بیمه‌ای تغییر پیدا کند تا بتوانند خدمات بهتر و بیشتری را به مردم ارائه دهند این را باید بدانیم که ضریب نفوذ بیمه در استان بالا است ٬ زیرا تولیدات در استان زیاد است اما متأسفانه چون صنایع بزرگ در استان هستند ٬ بیمه‌های مرکزی چشم طمع می‌دوزند و می‌خواهند بیمه این صنایع را خود مدیریت ‌کنند و باید راهکاری اندیشیده شود تا صنایع بزرگ استان ، بیمه خود را در درون استان انجام دهند .
،
ایشان همچنین عنوان کرد : حساب بانکی که از طریق آن پرداخت بیمه‌ها صورت می‌گیرد ٬ باید در استان باشد تا بعداً خدماتی مانند مالیات به استان تعلق گیرد و گردش مالی آنها در همینجا انجام شود و برای این امر لازم است در این زمینه فعال‌تر شویم تا پرداخت بیمه‌ها در درون استان انجام گیرد و یا باید حسابی که از طریق آن به بیمه‌ها پول واریز می‌شود ، توسط بیمه ها در بانک‌های استان باز شود .

وی در پایان گفت : در بحث خرید کالا و خدمات استان سال گذشته ٬ در حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان خرید انجام شد که بیش از ۵۸ درصد آن از درون استان بوده است و همچنین امسال نیز در ۶ ماهه اول سال حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان خرید کالا و خدمات انجام گرفت که بیش از ۶۲ درصد آن از درون استان بوده است .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *