اولین فرماندار زن در خوزستان رسما معارفه شد/نخستین فرماندار زن در خوزستان : سلام مخصوص دارم به تمام کسانی که امروز با حضور خود بر رفع تبعیض جنسیتی مهر تائید زدند

خورنا | احمدرضارستمی : آئین معارفه نخستین فرماندار زن خوزستان و تودیع فرماندار پیشین شهرستان کارون در فرهنگسرای مهدیه ٬ با حضور دکتر علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ٬ مدیرکل حراست استانداری ، مسئول بانوان و خانواده استانداری ، جمعی از مدیران و مسئولان استانی و با استقبال پر شور مردم شهرستان کارون در محل فرهنگسرای مهدیه شهرستان کارون برگزار شد .

در ابتدای این مراسم معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ضمن تشکر و قدرانی از زحمات آقای علیدادی و اشاره به کارنامه درخشان خدمات ایشان در شهرستان کارون در مورد فرماندار جدید گفت : خانم دکتر خنفری با توجه به تجربه و توانایی که دارد ٬ در کنار مشارکت مسئولان و مردم کارون قطعا میتواند اقدامات و برنامه های خوبی در شهرستان کارون اجرا نماید .

دکتر حسین زاده درادامه گفت : یکی از راهبردهای مدنظر ما جهت توسعه استان به حرکت درآوردن معیشت مردم از طریق اجتماعی و همگانی کردن اقتصاد و جذب مشارکت آنها در این زمینه است و در این راستا تلاش میکنیم با عنایت و همراهی استاندار خوزستان ٬ اعتبار ویژه ای را برای عمران و آبادانی شهرستان کارون اختصاص دهیم .

وی ضمن اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در خوزستان گفت: هم اکنون طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از پیشرفت ۳۵ درصدی برخوردار است و امیدواریم با این طرح بتوانیم در مسیر کاهش بیکاری و کمک به معیشت مردم اقدام کنیم .

معاون استاندار خوزستان سپس افزود: با پیگیری های ویژه استاندار خوزستان توانستیم موافقت مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری محترم را برای تخصیص مبلغ یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی جلب نمائیم ٬ تا بتوانیم بدین وسیله جهت حل مشکل آب و فاضلاب استان اقدام کنیم .
در ادامه این مراسم غلام علیدادی فرماندار سابق کارون گزارشی از اقدامات انجام شده در شهرستان کارون در دوران تصدی مسئولیت خود ارائه داد و ازحمایت ها و تلاش های مقامات استان تقدیر کرد و برای خانم دکتر خنفری فرماندار جدید کارون آرزوی موفقیت کرد .

سپس معصومه خنفری فرماندار جدید کارون ٬ ضمن تقدیر از حرکت شایسته استاندار در انتخاب نخستین فرماندار زن گفت : اقدام استاندار خوزستان که با حرکتی مدبرانه و اصلاح گرایانه گام بلندی را در راستای احقاق حقوق ٬ بخش مهمی از جامعه که همان زنان می باشد برداشتند و یکی از بالاترین سطوخ مدیریتی استان را به دست توانمند زنان سپردند منحصر به فرد و بی سابقه بود .

نخستین فرماندار زن در استان خوزستان در ادامه افزود : سلام خاص دارم به تمام کسانی که امروز با حضور خود بر رفع تبعیض جنسیتی مهر تائید زدند و از برابری حقوق زن و مرد اعلام حمایت کردند و همچنین سپاس و قدردانی دارم از حسن اعتماد دولت تدبیر و امید و نماینده عالی دولت در استان و تمام کسانی که رویکرد مثبتی نسبت به توانایی های زنان در عرصه های مختلف مدیریتی دارند .

معصومه خنفری با بیان اینکه جهت کاهش مشکلات شهرستان ٬ همکاری و مشارکت همه مردم و مسئولان را میطلبم تصریح کرد: شهرستان کارون از دو مشکل فاضلاب و بیکاری رنج می برد و با توجه به اینکه استاندار خوزستان شخصا در مساله فاضلاب کارون ورود کرده اند و استارت پروژه فاضلاب هم زده شده انشاالله با حمایت هم و با همکاری و تدبیر بتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم .

ایشان افزود: در مورد مشکل بیکاری شهرستان کارون از ظرفیت های بسیاری در بخش کشاورزی و شیلات و صنایع دستی و صنعت و معدن برخوردار هست و این امتیازات متاسفانه مغفول واقع شدند که علت عمده آن هم درکسری اعتبارات و قرار داشتن شهر کارون درحاشیه شهر اهواز می باشد که با مهاجرت های فزاینده ای روبرو میباشد .

وی با بیان این نکته که رودخانه کارون بزرگترین موهبت و ظرفیتی خاص برای شهرستان شهید پرور کارون است و اینکه این شهر یک شهر ساحلی است که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده بهینه ببریم در ادامه گفت: در شهرستان کارون چند کارخانه آجرسازی داریم که متاسفانه چند سالیست تعطیل شده اند و انشاالله با حمایت های مسئولان استانی و شهرستانی بتوانیم این کارخانه ها را راه اندازی نماییم تا بتوانیم بخشی از مشکل بیکاری را حل نماییم .

معصومه خنفری همچنین در این مراسم از زحمات علیدادی فرماندار سابق کارون قدردانی کرد و خاطرنشان کرد : آقای علیدادی خدمات زیادی در شهرستان کارون انجام داده و همواره از حضور زنان در عرصه های مدیریتی حمایت کرده و من به سهم خودم از تلاش های ایشان تشکر میکنم .