صادرات خرما از خوزستان به خارج از کشور/ مدیرکل استاندارد خوزستان : بیش از ۱۰  هزار و ۳۹۲ تن خرما امسال از خوزستان به خارج از کشور صادر شده است

خورنا | احمدرضا رستمی: رضا دهدشتی زاده مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان گفت : این میزان خرما در ۹ ماهه ی امسال از خوزستان به کشورهایی چون امارات، قزاقستان، قرقیزستان، مجارستان، نیوزلند، آفریقای جنوبی، لبنان، روسیه، استرالیا، و همچنین ترکیه، تاجیکستان، چک، لهستان، سنگاپور، رومانی، اکراین، چین، تایلند، فیجی ، و دیگر کشورهایی مانند لیتوانی، اندونزی، سریلانکا و کانادا صادر شده است .

رضا دهدشتی زاده افزود : مبادی خروجی محموله های خرما نیز بندرعباس، سرخس، بندرلنگه، بندرانزلی، آستارا، بازرگان، خرمشهر، تبریز و بندر امیرآباد بوده است.

وی در ادامه اظهارداشت : همچنین در این مدت  ۴۵۹ فقره گواهینامه انطباق کالا با استاندارد ملی ایران برای محموله های صادراتی واحدهای بسته بندی خرما در سطح استان خوزستان ٬ صادر  شده که این امر پس از بازرسی و نمونه برداری از محموله ها و حصول اطمینان از انطباق آن ها با استانداردهای ملی مربوطه ٬ صادر می شود.

لازم به ذکر است که سطح کل نخیلات استان  خوزستان حدود ۴۳ هزار و ۵۰۰ هکتار می باشد که حدود ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار آن بصورت نهال است