فراگرفتن آموزش فنی و حرفه‌ای زندانیان، روستائیان و بازاریان رامهرمز

فرشیدفرجی -خورنارئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای رامهرمز گفت: زندانیان، روستائیان و بازاریان این شهرستان آموزش‌های مهارتی لازم را فرا گرفتند.

به گزارش خورنا،  یدالله سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار رامپرس در رامهرمز اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان در سال‌جاری در بخش آموزش روستایی و رفاه حال روستاییان میزان ۲۱ هزار و ۵۹۳ نفر ساعت معادل ۹۳ نفر، آموزش فنی و حرفه‌ای دیدند.

وی ادامه داد: دوره‌های ویژه روستاییان شامل رشته‌های پرورش قارچ دکمه‌ای، قالی‌بافی و خیاطی در مرکز بخش سلطان‌آباد برای متقاضیان برگزار شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای رامهرمز تصریح کرد: در بخش آموزش ویژه زندان و مددجویان به میزان ۱۹ هزار و ۹۲۰ نفر ساعت معادل ۸۴ نفر آموزش فرا گرفتند.

وی افزود: رشته‌های برگزار شده ویژه زندان شامل معرق‌کار، منبت‌کار، کمک برق‌کار ساختمان، کیف دوز چرمی با دست، پیرایش مردانه و تعمیرکار لامپ‌های کم‌مصرف بوده است.

سلیمانی ابراز کرد: در بخش خصوصی (آموزشگاه‌های آزاد تحت پوشش) این مرکز ۷۱۶ نفر دوره‌های مختلف شامل پیرایش مردانه، مراقبت زیبایی زنانه، حسابداری، برق صنعتی، طراحی دوخت، فن‌آوری اطلاعات و کشاورزی عمومی، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی در پایان گفت: از دیگر آموزش‌های این مرکز برای اتحادیه صنوف و نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان بوده است که ۴۵ نفر در بخش‌های فنی و خدماتی آموزش دیدند.