بررسی مشکلات آب شرب و کشاورزی شهرستان “لالی” با حضور نماینده مجلس و مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان

میثاق حاجتی / خورنا: عصر روز  پنج شنبه مورخ ۱۶/۱۰/۹۵ جلسه ایی با موضوع بررسی مشکلات آب شرب و کشاورزی شهرستان لالی با حضور مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان و معاونین ایشان،مشاور ارشد آبفای خوزستان،فرماندار و امام جمعه لالی و مدیران دستگاه های لالی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد برگزار شد.


در این جلسه گودرز ترکی زاده فرماندار لالی، ضمن خوش آمد گویی به مهندس شمسایی مدیر عامل سازمان و اب و برق خوزستان و هیات همراه ایشان و مهندس ظاهری نماینده مردم اظهار کرد: خوشبختانه در خصوص آب شرب ،آبیاری مزارع کشاورزی،با عنایت به توجهات دولت تدبیر و امید و تلاش های دکتر شریعتی استاندار محترم و همچنین پیگیری های مجدانه و خالصانه مهندس ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شاهد محقق شدن و رفع بخشی از مشکلات و مسائل در این خصوص در  شهرستان لالی هستیم.

گودرز ترکی زاده با بیان اینکه قریب به ۴۰ هزار هکتار زمین مستعد و حاصلخیر و دارای خاک مناسب در شهرستان وجود دارد که صرفا به لحاظ عدم برداشت آب از رودخانه ها ،چاه ها و آب کارون بصورت دیم و سنتی کشت می شود افزود: مردم شریف لالی عمدتا از راه کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند که متاسفانه چندین سال است همین وضعیت کشاورزی و دامداری مردم نیز بسیار محدود شده است.


ایشان ادامه داد: انتظار می رود با پیگیری های خوبی که جناب مهندس ظاهری نماینده مردم در مرکز استان داشتند و قرار بر این شد که به نحو ممکن در دشت های لالی و قریب ۱۵ هزار هکتار از زمین های حاصلخیز لالی در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری گنجانده شود که انتظار خاص داریم این مهم با قید فوریت انجام گیرد تا به حول قوه الهی هم زمینه اشتغال مردم فراهم و هم این امکان برای مردم لالی فراهم شود که بتواند در راستای حل و تامین معاش اقدامات شایسته ایی صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان لالی در خصوص مشکلات آب شرب در  این شهرستان و مشکلات فراوانی که مردم  در این خصوص با آن دست و پنجه نرم می کنند اظهار داشت: شهرستان لالی دارای ۷ هزار مشترک آب است که متاسفانه در موقع بارندگی به لحاظ اینکه آب شُرب شهرستان از رودخانه “تراز” سرچشمه می گیرد گِل آلود می شود بالاجبار آب جیره بندی و مدیریت می شود این موضوع تا زمانی که آب حالت شفاف و عادی به خود بگیرد ادامه دارد و در فصل تابستان نیز به لحاظ پایین آمدن دبی آب و کاهش سفره های زیر زمینی شاهد وضعیت نامناسب و بد بوی آب در این شهرستان هستیم که امیدواریم با تلاش و اقدامات عزیزان در آب و برق خوزستان شاهد گام های موثری در حل  مشکل مردم لالی باشیم.


فرماندار لالی با اشاره به حماسه ۲۱ دی ۵۷ در این شهرستان و سه شهید گرانقدر لالی افزود: مردم شهرستان لالی با وجود تنگناهای مالی و مشکلات متعدد همیشه از دیر باز پشتیبان دولت ،نظام و انقلاب بودند و عشق و ارادت و علاقه قلبی خود را به مناسبت های مختلف سیاسی و اجتماعی به نظام و انقلاب به همگان ثابت کردند.

عالیترین مقام دولتی در لالی در پایان افزود:  بر دولت و دولت مردان واجب است نسبت به این مردم که همیشه در بطن و متن نطام بوده و هستند توجه بیشتری داشته باشند تا مردم این شهرستان بیش از پیش از نعمات و خدمات نظام و دولت بهرهمند و ان شاء الله با خدمات ارزنده ایی که به این مردم شریف داده می شود شاهد بارقه های امید در دل مردم نسبت به  آینده دولت و نظام که شعار دولت نیز  هست باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید علوی اصل امام جمعه لالی در این جلسه با بیان اینکه بارها از تریبون نماز جمعه مشکلات متعدد مردم در خصوص نبود آب شرب پایدار، عدم برداشت آب به منظور کشاورزی را بیان کرده ام اظهار داشت: وقتی در شهرستان آب کافی جهت کشاورزی ،زمین مستعد و مناسب است چرا اجازه برداشت آب به کشاورزان لالی داده نمی شود؟

ایشان ادامه داد: متاسفانه این موضوع باعث شده است که کشاورزی که شغل اصلی مردم در شهرستان لالی محسوب می شود با مشکلات فراوانی مواجه گردد و وضعیت اشتغال در این شهرستان با بحران روبرو شود.


نماینده ولی فقیه در شهرستان لالی با بیان اینکه با وجود جلسات و مکاتبات متعدد در خصوص تامین آب کشاورزی و آب شرب مناسب در این شهرستان اما تاکنون این امر محقق نشده است افزود: ضمن تشکر از همه عزیزانی که برای حل مشکلات مردم لالی همیشه پیشگام و تلاشگر بوده اند اما امیدواریم در این جلسه به مردم قولی داده نشود که در ادامه عملیاتی نباشد.

ایشان ادامه دادند: مردم لالی بسیار آگاه و مسائل را بخوبی درک می کنند و از مسئولین جواب روشن و شفاف می خواهند.

ایشان همچنین بیان داشتند: همه ما در این مکان جمع شده ایم که با برنامه ریزی و به جد تلاش کنیم و اقداماتی را که از عهده ما بر می آید و در بهبود وضعیت و شرایط زندگی  مردم لالی موثر است بیان کنیم.


عکس و گزارش:پریسا طاهری _ ناهید رضایی 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *