توقیف بیش از ۱۶ تن مواد غذایی غیر مجاز در غرب اهواز

خورنا | احمدرضارستمی: به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ٬ مهرداد شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز از ضبط و توقیف بیش از ۱۶ تُن مواد غذایی غیرمجاز در غرب اهواز طی ۱۲ روز گذشته، خبر داد.

وی افزود:  این مقدار مواد غذایی غیر مجاز طی بازدید کارشناسان بهداشت محیط  از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز با اولویت منطقه کیان آباد و خیابان شهید وهابی کیانپارس، کشف شده است.

شریفی خاطر نشان کرد: در این مدت، بیش از ۶تُن مواد غذایی غیر مجاز نیز با دستور قضایی معدوم شده است.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ضمن تقدیر از تلاشهای شبانه روزی کارشناسان بهداشت محیط بویژه در اجرای طرح تشدید برخورد با عرضه مواد غذایی غیر مجاز، تاریخ گذشته و فاسد و.. در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، تصریح کرد: یکی از ره آوردهای برنامه تحول نظام سلامت، جذب کارشناسان جوان و با انگیزه بود که در کنار توانمندی و تجربه کارشناسان باسابقه، ارتقای چشمگیر شاخص های بهداشت محیط و به دنبال آن ارتقای سلامت عمومی را در پی داشته است.

مهندس زهرا کرمیان سرپرست واحد بهداشت محیط غرب اهواز،  با اشاره به اجرای قاطعانه طرح تشدید برخورد با عرضه مواد غذایی غیر مجاز، تاریخ گذشته، فاسد و.. در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بویژه سوپرمارکتها و میوه فروشیها از اول دی ماه سال جاری، به بیان زیان های ناشی از آلودگی مواد غذایی در اجناس غیر مجاز، فاسد و تاریخ گذشته و نیز عدم رعایت اصول بهداشتی بویژه در بهداشت فردی، ابزار کار و محل تولید و فرآوری محصولات مواد غذایی پرداخت و از شهروندان خواست در زمان خرید هرگونه مواد غذایی به مشخصات بهداشتی درج شده از جمله تاریخ تولید، انقضاء، پروانه بهداشتی و .. دقت داشته باشند و هرگونه تخلف بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.