در اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد

سمینار آموزشی “عوامل موثر بر تجارت با عراق”

خورنا – اولین سمینار فصل زمستان اتاق بازرگانی خرمشهر با موضوع “شناخت عوامل مؤثر در تجارت با عراق” با تدریس جناب آقای دکتر نجات نیا برگزار گردید.

در این همایش محورهای اصلی در ارتباط با چگونگی آغاز و گسترش روابط تجاری با عراق ارائه شد. از محورهای اصلی ذکر شده در این سمینار می توان به انتشار عرصه های جغرافیائی امنیت در عراق، کالاهای مورد نیاز استان های عراق با توجه به همجواری و هم مرزی با استان های مختلف کشور ، نقش سلیقه های مردم عراق در توسعه تجارت، بسته بندی های مورد علاقه واردکنندگان عراقی و خدمات مورد نیاز کشور عراق اشاره کرد.
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در رابطه با برگزاری این سمینار گفت: با توجه به اهمیت آموزش در عرصه های اقتصادی، برگزاری این گونه سمینار ها نقش بسزایی جهت توسعه مبادلات و مراودات تجاری دارد.
فیصلی افزود: از آنجائیکه یکی از مهم ترین شرکای تجاری ایران کشور عراق بوده و با توجه به وسعت مرزهای ایران با این کشور زمینه توسعه تجاری کشورهای ایران و عراق فراهم است.
ایشان افزود: مشترکات دینی ، مذهبی ، فرهنگی و زبانی مردم خرمشهر با استان های همجوار در کشور عراق کشش و جاذبه گسترش تجارت با این کشور را افزایش داده است . از این رو اتاق بازرگانی خرمشهر سمینار عوامل مؤثر بر تجارت با عراق را جهت گسترش و توسعه روز افزون سطح معاملات تجاری و همچنین به روز کردن آموزه های بازرگانان این منطقه برگزار نمود.