بیماری سرخک در رامهرمز

فرشیدفرجی-خورنارئیس مرکز بهداشت رامهرمز گفت: هیچ‌گونه مورد مشکوک به بیماری سرخک در رامهرمز گزارش نشده است.

به گزارش خورنا، عطاالله شیرالی  در گفت‌وگو با خبرنگار رامپرس در رامهرمز اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه مورد مشکوک به بیماری سرخک در سطح شهرستان گزارش نشده است و مردم به شایعات توجه نکنند.

وی ادامه داد: سیستم بهداشت و درمان شهرستان در این زمینه کاملاً آماده و هماهنگی لازم با کلیه مراکز درمانی دولتی و خصوصی در راستای کشف و گزارش موارد مشکوک بیماری انجام داده است و حساسیت لازم ایجادشده است.

 رئیس مرکز بهداشت رامهرمز تصریح کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی برای شهروندان وجود ندارد و توصیه ما به مردم این است که نسبت به واکسیناسیون به‌موقع و منظم کودکان خود توجه کنند و در صورت بروز هرگونه ناخوشی خصوصاً تب توأم با خارش به پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

وی افزود: واکسیناسیون در کشور ما برای پیشگیری از بیماری دو نوبت واکسن (MMR) که شامل سرخک سرخجه و اوریون می‌باشد در ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

 شیرالی تأکید کرد: با تزریق دو نوبت واکسن معمولاً ایمنی مادام‌العمری ایجاد می‌شود ولی بااین‌حال در صورت بروز اپیدمی بیماری در منطقه‌ای مجدداً اقدام به واکسیناسیون دسته‌جمعی گروه سنی در معرض خطر می‌شود.

وی در پایان گفت: عامل سرخک نوعی ویروس است و بسیار حساس و ناپایدار است که نسبت به نور شدید و خشک شدن حساس می‌باشد ولی بااین‌وجود می‌تواند در هوای مرطوب چندین ساعت در هوا زنده بماند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *