جلسه مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در هندیجان

هادی بحرکانی l خورنا -صبح امروز ۱۵ دی ماه جلسه مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان هندیجان برگزار شد.
در این جلسه که از ساعت ۸:۳۰ دقیقه به ریاست سید مهران رفیعی فرماندار هندیجان آغاز شد، ابتدا دکتر اکبری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان موضوعاتی را پیرامون مبارزه با شیوع آنفلوآنزا پرندگان در سطح شهر بیان نمودند.

دکتر اکبری در ادامه صحبتهای خود افزود : ویروس آنفلوآنزای پرندگان هفت الی هشت سال است در سطح کشور ما مشاهده شده و چند سالی بیش نیست که در کل جهان نیز بوجود آمده است ؛ این نوع بیماری باعث تخریب صنف طیور صنعتی شده واحتمال انتقال ویروس خطرناک آن در انسان نیز وجود دارد.

اکبری ادامه داد : با توجه به آغاز فصل سرما  و کوچ پرندگان مهاجر به مناطق گرمسیری از  همه دستگاههای مربوطه و اجرایی ، بخصوص اداره آموزش و پرورش تقاضا داریم با دانش افزایی ، اطلاع رسانی و آموزش دقیق مردم و دانش آموزان  نسبت به این عارضه هشدار داده تا از نزدیک شدن و لمس این پرندگان جداً پرهیز نمایند، زیرا سالانه میلیونها پرنده مبتلا به این ویروس از بین میروند .
در پایان دکتر اکبری با ارائه گزارش، علل ایجاد این ویروس و راه های جلوگیری از گسترش آن را مصور در سالن اجتماعات فرمانداری بنمایش گذاشتند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *