مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان خبرداد: قدیمی ترین واحد بهره برداری نفت کشور از مدار خارج می شود

میثاق حاجتی / خورنا: مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از خروج قدیمی ترین کارخانه بهره برداری نفت کشور از مدار تولید خبر داد.

۳b6af8ef-fa44-4c0d-9daf-1924f76ad70e_20170104_135926

به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، مهندس قباد ناصری با اعلام این خبر افزود : کارخانه بهره برداری نمره ۹ مسجدسلیمان بعنوان قدیمی ترین کارخانه بهره برداری کشور از مدار تولید خارج می شود .

وی با بیان اینکه این کارخانه در سال ۱۳۰۷ احداث شده و دارای ۸۸ سال قدمت می باشد گفت : این کارخانه با ظرفیت فرآورش روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت بعنوان مرکز ثقل فعالیت های تولیدی این شرکت در مسجدسلیمان محسوب می شود .

مهندس ناصری هدف از این اقدام را خروج تأسیسات نفتی از حریم شهرها و صیانت از  محیط زیست عنوان کرد و گفت : با این اقدام علاوه بر حفظ ایمنی و کاهش دغدغه های وجود تأسیسات نفتی در حریم مناطق مسکونی و حذف آلاینده های صنعتی  ، مشارکت صنعت نفت در حفظ محیط زیست افزایش می یابد .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان افزود : با راه اندازی ایستگاه پمپاژ تمبی بعنوان بخشی از تأسیسات مجتمع بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان که با همت متخصصان مناطق نفتخیز جنوب عملیات طراحی و احداث آن انجام شد این ایستگاه  جایگزین کارخانه بهره برداری نمره ۹ می شود .

وی یادآور شد با خروج کارخانه بهره برداری نمره ۹ از مدار خدمت ، تأسیسات آن در مکان فعلی حفظ و نگهداری شده و این کارخانه بعنوان بخشی از تأسسیات پارک موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان پذیرای بازدید کنندگان و علاقمندان به تاریخ صنعت نفت خواهد بود .

لازم به ذکر است شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از شرکتهای بهره بردار تابع  شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که مطابق برنامه تکلیفی وابلاغی بطور متوسط روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت تولید می نماید . شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان قدیمی ترین تولید کننده نفت و گاز کشور است که قدمت آن به سال ۱۲۸۷ می رسد