برگزاری دوره تهیه ی خمیر و نان مرغوب در باغملک با حضور مدرس کشوری

احمد محسنی پارسا/خورنا – دوره ی تهیه خمیر و نان مرغوب با حضور کارشناس خبره ی کشوری برای خبازان باغملک برگزار شد.

ابر و باد ومه و خورشید و فلک در کارند

              تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری

به یقین، نان یکی از بزرگترین موهبت‌ها و برکاتی است که خداوند عزیز و رزاق به بندگان خود، عطا نموده است. دست قدرتمند الهی، بی هیچ نقصان و قصوری تمام شرایط را برای ایجاد و پرورش این نعمت بزرگ فراهم نموده است و زبان ستایش و شکر انسان را با هر ذوق و سلیقه و میزان درکی، باز و گویا کرده است.

اما ظاهراً آنچه به عنوان مهم‌ترین عامل در به ثمر نشاندن این همه تلاش و تدبیر الهی مطرح است، همان دقت و ظرافتی است که بشر در تهیه‌ی محصولی به نام «نان» به کار می‌برد و با بهره‌برداری از اندیشه‌های ناب و ابتکارات گرانقدر، نیز با به کارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات و فن‌آوری بر جلوه‌های ویژه این نعمت ارزشمند الهی افزوده و از اسراف آن جلوگیری نماید.

به منظور ترویج روش بهینه  تهیه نان و خمیر مرغوب در باغملک شورای آرد و نان با همکاری سازمان آموزش فنی حرفه ای و با دعوت آقای جواد پازانی به عنوان مدرس دروه که ایشان کارشناس ارشد حوزه آرد و نان از کانادا و همچنین مدرس فنی حرفه ای و مخترع تهیه مالت از جو جهت افزایش کیفیت نان نیز است، این دوره را برگزار کرد.

سلطان محمد رضوانی مسئول اجرایی آرد و نان شهرستان باغملک در گفتگو با پایگاه خبری خورنا گفت: این دوره با حضور ۴۰ نفر از خبازان شهرستان و به صورت تئوری در مرکز آموزش فنی حرفه ای و عملی در یکی از نانوایان شهرستان برگزار گردید.

رضوی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این دوره آشنایی خبازان ما با روش های نوین عمل آوری خمیر و پخت نان همچنین افزایش کیفیت نان و تهیه خمیر مرغوب، و افزایش ماندگاری نان بود که در پایان نیز کلیه ی شرکت کنندگان از روند اجرای این دوره ابراز رضایت نمود و اجرای آن را مثمر ثمر دانسته اند.

رضوی در پایان خاطر نشان کرد: امید آن است که خداوند بزرگ، توفیق شکرگزاری عملی و حقیقی از نعمت‌های خود را به ما ارزانی دارد.

tmp_24255-img-20170103-wa0003-1351966674

tmp_24255-img-20170103-wa0005-564120087

tmp_24255-img-20170103-wa0006863982170

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *