شبکه‌های آبیاری احداث‌ شده برای آبیاری زمین‌های کشاورزی این شهرستان در انتظار آب

فرشیدفرجی-خورنامسؤول نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی رامهرمز گفت: شبکه‌های آبیاری احداث‌ شده برای آبیاری زمین‌های کشاورزی این شهرستان در انتظار آب هستند.

به گزارش خورنا، سیاوش فریدونی در گفت‌وگو با خبرنگاررامپرس در رامهرمز اظهار کرد: شبکه‌های آبیاری در حومه شرقی و غربی اگر آبگیری شوند ۲۳ هزار هکتار از زمین‌های رامهرمز از سد جره و رودخانه علا آبیاری می‌شود که متأسفانه هنوز عملی نشده است.

وی ادامه داد: رفع مشکل اجرای کانال انتقال آب به ناحیه ۴ و ۵ در سواحل چپ رودخانه علا یا حومه شرقی که بعد از سیفون احداث‌شده در محدوده منطقه باستانی میراث فرهنگی قرار دارد تقاضای هر چه سریع‌تر برای رفع این مشکل بزرگ راداریم.

مسؤول نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی رامهرمز تصریح کرد: کانال‌های ناحیه ۲ تا حدودی تکمیل‌شده ولی آن‌ها را در اختیار کشاورزان قرار ندادند، لذا تقاضای ما این است که مشکل این منطقه به‌موقع حل شود تا کشاورزان بتوانند به‌موقع کشت خود را انجام دهند.

وی افزود: مشکل بی‌آبی «نهر حکمی» که دارای چند هزار هکتار و چند روستا است برای کشت نیاز به آب‌دارند که انتظار می‌رود مشکل این کشاورزان حل شود.

فریدونی در پایان گفت: دهستان مربچه که یک‌زمانی زمین‌های کشاورزی آن منطقه آبی بوده ولی متأسفانه به علت احداث چندین چاه عمیق در بالادست، زمین‌های این دهستان به دیم تبدیل‌شده است که از مسئولان خواستار توجه جدی به مشکل این منطقه هستیم و اگر فکری اساسی نشود کشاورزی دهستان مربچه رو به نابودی خواهد رفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *