گفتگوی خورنا با بهنام یخچالی بازیکن تیم ملی بسکتبال

مهدی چاروسائی خبرنگار ورزشی خورنا – بهنام یخچالی دهکردی (متولد ۱۰ دی ۱۳۷۴ شهرکرد) با ۱.۹۱ سانتی متر قد بازیکن گارد دوم، پست ۲ و عضو تیم ملی بسکتبال ایران در رده های پایه و مسابقات کاپ آسیا ۲۰۱۲ توکیو و تیم باشگاهی پتروشیمی بندر امام می‌باشد.

در زیر میتوانید گفتگوی کوتاه خبرنگار ورزشی خورنا با بهنام یخچالی ملی پوش جوان تیم ملی بسکتبال ایران را بخوایند:

خورنا:لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟

بهنام یخچالی هستم از استان چهارمحال و بختیاری شهر شهرکرد.٢٠ساله

خورنا: چی شد که به بسکتبال علاقه مند شدین؟

قبل از بسکتبال من در رشته ی فوتبال فعالیت داشتم. از طریق داداشه کوچیکترم که بسکتبالیست بود علاقه مند شدم و به رشته ی بسکتبال رو اوردم.

خورنا: از چه سنی بسکتبال رو شروع کردین؟

از ١٣سالگی.

خورنا: اولین تیم که بطور رسمی بازی کردی کجا بود؟

بازی های اموزشگاهها در استان زنجان با تیم منتخب استان خودمون.  خورنا: تا حالا در چه تیمهایی بازی کردی وبهترین موفقیعت هایی که بدست آوردی با کدام تیم بوده است ؟ از اوایل بسکتبالم تا الان اگه بخوام بگم. قهرمانی با تیم جوانان شهرکرد در مسابقات قهرمانی کشور جوانان.دوبار قهرمانی در غرب اسیایی جوانان.مقام سومی جام ملتهای اسیایی جوانان در کشور مغولستان. قهرمانی در مسابقات اسیایی دانش اموزی در کشور چین. دوبار قهرمانی در مسابقات کاپ اسیایی بزرگسالان در کشورهای ژاپن و چین. نایب قرمانی در بازیهای اسیایی اینچئون. ۲ دوره قرمانی در لیگ برتر با تیم پتروشیمی. نایب قرمانی در لیگ ملی بسکتبال و مقام سوم در لیگ برتر کشور با تیم پتروشیمی. مقام سوم در باشگاه های غرب اسیا و مقام دوم در باشگاه های غرب اسیا با تیم پتروشیمی.

خورنا: اولین بار که به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدی چند سال داشتی وشرایط چطور بو مورد استقبال قدیم های تیم قرار گرفتی یانه در اولین حضورت در تیم ملی ؟

در بازیهای جام ملتهای اسیایی جوانان در کشور مغولستان بچیروویچ سرمربیه بزرگسالان هم با تیممون بود. اونجا خداروشکر عملکرد خوبی داشتم و با نظر سرمربی تیم ملی و فدراسیون در سن ١٧سالگی به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم.    خورنا:  نگفتی استقبال قدیم ها  چطور بود ازاولین حضورت درتیم ملی یا دوست نداری بگی ؟
استقبال قدیمی های تیم ملی از ما جوونترا خیلی خوب بود و خیلی انگیزه بهمون دادن.ما هم همه ی سعیمونو میکردیم که از بزرگترها و از تجربیاتشون استفاده کنیم و یاد بگیریم.

خورنا: نقطعه ضعفت در بازی؟

مربیان باید نقاط ضعف و قوت هر بازیکنیو بگن ولی من همیشه سعی میکنم با تلاش و تمرین و با کمک مربیان نقاط ضعف خودمو برطرف کنم خورنا: معلوم دوست ندارید که نقطه ضعف خودتون رو لو بدید در ست؟ واقعا اگه بپرسین که نقطه ی قوتمم چیه بازم میگم از مربیان بپرسین. من فقط همیشه تلاشمو میکنم فقط و سعی میکنم بهترین عملکردمو واسه تیمم داشته باشم.

خورنا: نظرت در باره آینده تیم ملی؟

من فکر میکنم در کنار نسل طلاییه بسکتبالمون جوونایه خیلی خوبین رشد کردن و میتونن مکمله هم باشن. خوشبختانه اقای مشحون با تجربه ی خوبی که داره یه برنامه ریزیه خوب انجام میده و بسکتبالمون میتونه ایشالا به المپیک ریو راه پیدا کنه.

خورنا:  بسکتبالت رو مدیون کی میدونی بهنام یخچالی الان اگر بخواد این سوال رو جواب بد به کی اشاره میکن؟

ادمایه زیادی به من کمک کردن تا بتونم به اینجا برسم. اول از همه پدر و مادرم که از ٣-۴ سالگی منو در رشته های ورزشیه مختلف ثبت نام کردن و باعث شدن به ورزش علاقه پیدا کنم از بچگی. در ادامه ی راهم واقعا پدر و مادرم خیلی کمکم کردند. جا داره از اقای مهران حاتمی که از ١٧سالگی به من اعتماد کرد و در تیم اول ایران بهم بازی داد تشکر کنم. از حمایتهایه پدرانه ی اقای یاوری مدیر عامل باشگاه پتروشیمی هم نباید گذشت. واقعا به من کمک کردند. از همه ی کسانی که باعث پیشرفته من شدند تشکر میکنم و امیدوارم بتونم جواب زحماتشونو بدم.

خورنا:  حالا من چندتا کلمه میگم چیزی رو که به ذهنتون میرسه دریک جمله کوتاه بگید؟

مادر: مدیونش هستم

بسکتبال: عاشقشم

حامد حدادی: اسطوره ی بسکتبال ایران

ماهشهر: خانه ی دومم

صمد نیکخواه بهرامی: کاپیتان پر افتخار

ایران: با همه ی وجودم دوسش دارم.

خورنا: خیلی ممنونم که وقت گرانبهاتونو رو دراختیارماگذاشتین درآخر هر صحبتی دارید بفرمایید؟

خواهش میکنم. انشالا که تیم ملی بسکتبال بتونه در مسابقات جام ملتها مقام قهرمانی رو بدست بیاره و برای دومین بار به المپیک راه پیدا کنه. منم تشکر میکنم از شما.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *