واکنش فریدون حسنوند به حادثه منا:

نماینده سه دوره اندیمشک در مجلس: سکوت ما به علت مصالح امت اسلامی، رعایت ادب و اخلاق دیپلماتیک است

خورنا – جشن باشکوه عید غدیر خم با حضور عاشقان امامت و ولایت در بیت الزهرای اندیمشک برگزار گردید که در این مراسم فریدون حسنوند استاندار سابق بوشهر و مشاور وزیر نفت در خصوص مسائل روز جهان اسلام و مسئله عربستان به سخنرانی پرداخت.

حسنوند در جشن عید غدیر در بیت الزهرا (س) اندیمشک چنین گفت : امروز اگر کسانی در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القری اسلام و پایگاه اصلی شیعه صف آرایی کرده اند ،دشمنان غدیر هستند که بواسطه پذیرفتن امامت و ولایت امام علی توسط ایرانیان فاجعه های پشت سر هم در مکه و منا و .. درست میکنند.

نماینده سه دوره اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد :امروز آل سعود به عنوان نوکر و بازیچه و یک رژیم منحوس در خط مقدم مقابله با نظام و انقلاب اسلامی ما ایستاده است . آن هم انقلابی که امروز تمام دنیا آن را به رسمیت شناخته است ،انقلابی که امروز مقاومت لبنان ،ایستادگی سوریه ،الله اکبر یمن و شهادت طلبی عراق از این انقلاب نشات میگیرد.

وی سپس با انتقاد شدید از سیاستهای اشتباه عربستان در قبال ایران بیان کردند:

رژیم سعودی از اول انقلاب و سالهای سال است که با ما در جنگ است.

آیا در جنگ ۸ ساله ،عربستان ،دلارهای نفتی ،تانکها و هواپیماها و سربازانش را به صدام نمیداد؟

آیا هواپیماهای فوق مدرن شناسایی و جاسوسی آمریکا در عربستان مستقر نبود و اطلاعات مناطق جنگی ایران از جمله فاو را به عراق نداد؟ و آن فاجعه را آفرید.

آیا عربستان اجازه نداد به آمریکا که حمله به ناوها و بعضی مناطق و هواپیمای مسافری ما را انجام دهد؟

فریدون حسنوند استاندار سابق بوشهر در ادامه بیان نمود : عربستان در خط مقدم دشمنی با ما بوده است. عربستان در حوزه فرهنگی و مذهبی با راه اندازی شبکه های ماهواره ای و چاپ کتب و نشریات و اعزام مبلغ و دادن میلیاردها دلار پول در داخل و بیرون از ایران به دنبال مقابله و مخالفت و دشمنی در حوزه مذهبی ،اعتقادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی بر خواسته است.

فریدون حسنوند مشاور وزیر نفت در خصوص عملکرد عربستان در خصوص فروش نفت چنین اظهار کرد: رژیم سعودی قیمت نفت ۱۰۰ دلاری را به حدود ۴۰ دلار تنزل میدهد و سالی ۱۲۰ میلیارد دلار ضرر را میپذیرد که جمهوری اسلامی را از پای بیندازد و در جنگ اقتصادی پیش قدم و پیش قراول و به عنوان محور بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در زمینه بیان برخی ها برای عدم سفر به حج نیز چنین بیان نمود:

عربستان با طراحی آمریکا ، اسراییل و انگلیس به دنبال این است که کشوری که محور مقاومت و صادر کننده انقلاب و اسلام نوین و جدید که همان اسلام محمدی است ارتباطش با دنیای اسلام در موضوع حج قطع شود.

امسال ۶۵ هزار سفیر اسلام، انقلاب ،امام ،ولایت، ایران انقلاب اسلامی و بزرگ در مکه و مدینه حضور داشت.
عربستان ،امریکا ، اسراییل و انگلیس از این موضوع میترسند و همه این طراحی ها برای قطع حضور ما و ایران اسلامی با سایر کشورهای اسلامی است.
امروز میلیونها شیعه پا به رکاب در شرق عربستان آماده بیعت با رهبر انقلاب ماست.

حسنوند افزود : کل پولی که تمام دنیا در قبال حج به عربستان داده میشود ۸/۵ میلیارد دلار در طول یکسال است. در حالیکه عربستان برای از پای در آوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی فقط سالی ۱۲۰ میلیارد دلار ضرر از کاهش قیمت نفت را میپذیرد تا بتواند مردم و نظام مقدس ما را از پای در بیاورد.

آیا این جنگ اقتصادی هست یا نیست ؟

وی سپس ادامه داد: عربستان در خط شیعه کشی در عراق و سوریه و یمن قرار دارد.
بمب گذاری نیروهای عربستانی در جلوی سفارت ایران در بیروت به قصد ترور سفیر و رایزن فرهنگی و اعلام رسمی این موضوع از جانب عربستان از این قبیل اقدامات آنان است.
آیا این جنگ نظامی هست یا نیست ؟

امروز عربستان با پولهای کثیف نفتی شان جنایات در یمن و عراق و سوریه را با دادن رشوه به شبکه های ماهواره ای و نشریات و .. سرپوش میگذارد.

اینها همه نشانه جنگ است!

آیا شهادت ۶۰۰ حجاج ایرانی ما در چند مرحله و در سال ۶۶ ،آشکارا توسط صهیونیست آلمانی به عنوان فرمانده عملیاتی در آنروز اتفاق نیفتاد؟
آیا به دستور حکام سعودی بود یا نبود؟

فریدون حسنوند گفت : امروز رژیم صهیونیستی هم پیمان اصلی آل سعود در منطقه است و عربستان در خط مقدم پیمان دوستی با اسراییل است.

امروز عربستان به ظاهر به دنبال شکستن ابهت ، اقتدار و صلابت ملت بزرگ ایران اسلامی است اما زهی خیال باطل.

حسنوند سپس بیان نمود : تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس میدانند که به لطف خدا فرزندان خمینی و سربازان خامنه ای در سپاه، ارتش ، بسیج و مردم بزرگ ایران ،آمادگی این را دارند که هر لحظه از این نظام و انقلاب و ولایت و از این آب و خاک پاک دفاع کنند.

اما رهبر فرزانه ما فرمود: خویشتن داری ما حدی دارد، ما به رعایت ادب و اخلاق اسلامی و رعایت بعضی از مصالح امت اسلامی سکوت کرده ایم.

اما اگر سکوت کشور ما شکسته شود قطعا غرش موشک ،ریاض را در هم خواهد نوردید.

حکام آل سعود یقینا میدانند ۸ سال مقاومت مقدس ما با همه طراحیهای دنیا درس عبرت آموزی به آنها داده است.

فریدون حسنوند سپس با عرض تسلیت به خانواده های داغدار حادثه منا و تمامی مردم شریف ایران افزود:

امروز اگر چه ملت ما سکوت کرده است، سکوتش به واسطه فرمان امام و رهبر ماست. و گرنه غیرت اسلامی و ایرانی ما اجازه نمیدهد ناموس ما در کنار خانه خدا بی لباس و با احرام در زیر آفتاب سوزان با لب تشنه به شهادت برسد و این همان داغیست که صورت حضرت زهرا سیلی میخورد و علی بر مصالح امت خود سکوت میکند.

اگر چه در تاریخ تلخ اسلام علی فرقش شکافته میشود و پیکر امام حسن به تیر بسته میشود و در کربلا حسین به تنهایی و مظلومیت سر از بدنش جدا میشود.

اما هیهات من الذله…

امام راحل و بزرگ و شجاع ما فرمود : اگر چه مردم ما در زمان رسول الله نبودند و او را ندیدند اما شهادت میدهم مردم ایران ما از مردم صدر اسلام در زمان پیغمبر بالاتر هستند.

فریدون حسنوند سپس در پایان سخنان خود ضمن حمایت همه جانبه از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ای سخنان خود را اینچنین به پایان رساندند :

امروز عرض میکنم ای امام اگرچه نیستی اما راه تو ،نام تو ، یاد تو ، خط تو ، جانشین تو به عنوان فرمانده همه ما بر مسند جایگاهی است که ولایی و امامتی است.

اگر چه تنهایی علی را در کوفه دیدیم، تنهایی حسن بن علی را در مدینه دیدیم و تنهایی فاطمه و سیلی خوردنش را در کوچه های بنی هاشم دیدیم و اگر چه تنهایی حسین بن علی را دیدیم اما دنیا هیچگاه خامنه ای را تنها نخواهد دید.

امروز همه مردم ما فارغ از وابستگی جناحی، فارغ از دسته بندی های سیاسی و انتقادات نسبت به بعضی مسائل همه یک پیام را دارند : ای رهبر عزیز و ای عالمیان و جهانیان بدانید هیچ گاه دنیا خامنه ای را تنها نخواهد دید.