نامه سرگشاده یک بندر امامی به استاندار در خصوص بلاتکلیفی شهرداری و انتخاب شهردار

خورنا – یک شهروند بندر امامی در واکنش بلاتکلیفی شهرداری بندر امام خمینی و انتخاب شهرداری که فاقد صلاحیت های لازم میباشد، خطاب به استاندار خوزستان نامه سرگشاده ای صادر کرده که یک نسخه از آن به دفتر خورنا رسیده است.

به گزارش خورنا، متن این نامه بدین شرح است:

با سلام و دعای خیر
استاندار محترم جناب دکتر مقتدایی

ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات حضرتعالی از درگاه حق تعالی  ، باستحضار میرسانم که از بندر امام خمینی (ره) با شما تماس گرفتم ، شهری که نام و آوازه آن بلند است و در هر دوره از دولتها ، همه چیز شنیده ایم ، جز عمل کردن به وعده هایشان .  بنده اطاله کلام نمی کنم و موضوعات بسیار و مشکلات فراوان .

شنیده شده که حضرتعالی ، نامه ای تحت عنوان حکم تاییدیه شهردار بندر امام خمینی (ره) را می خواهید صادر کنید !  هر چند این شنیده ها را نمی توان تایید یا تکذیب کرد و قطعا دستگاههای نظارتی امکان ندارد که ندانند اوضاع شهر و استان چگونه است ؟!  از جایی که میدانم متاسفانه برخی کارشناسان در استانداری و زیر مجموعه آن هم دراین قضیه فعال شدند که به شما می گویند مردم منطقه حامی این گزینه  هستند ! و اگر حکم تایید نکنی ، تجمع می کنند !  یا مثلا طوماری بدست شما میرسد که امضای عده ای کارگر روزمزد و یا تهدید یک عضو شورای شهر در سایت خبری به شما نشان می دهند !

اما خوب می دانید که به عنوان یک فعال سیاسی از حزب کارگزاران  ، طومار در قرن ۲۱ و مخصوصا در این شرایط تکنولوژی اصلا معنا و مفهمومی ندارد و هر کس می تواند امضای فراوان جمع کند  .

دولتی که اکنون سر کار می باشد و نامش تدبیر و امید است ، همه تلاش او امور اصلاح است و قانونمندی است نه قانون شکنی و قانون گریزی !

آیین نامه احراز سمت شهردار که اعلام نموده و  شرایط شفاف بیان کرده.  آیا این مشاوران شما اطلاع ندارند که آقای فاضل مطوری شهردار سابق بندر امام خمینی (ره) بود که چهار سال بر سر کار بود و چهار سال آن غیر قانونی بود . چون حکم عزل آن سال ۱۳۹۰ توسط فرماندار وقت ( اسلامی نسب ) صادر شد . آن هم بخاطر عدم توانایی و نداشتن سلامت جسمی .  آقای فاضل مطوری با مدرک لیسانس الهیات بود و نه سابقه اجرایی ، چرا که ایشان یک معلم دینی  بود ، هر چند کارهایش دینی نبود !   در زمان آقای مطوری ، معاونت فنی و عمران  با آقای نصیری فر بود و تمامی دستورات و طرحها توسط او صادر میشد . تجمعات ، شبنامه ها که در شهر صورت گرفت ، همان عد ه ای بودند که اکنون شما را تهدید یا طومار می فرستند ، چون آن زمان هم طومار فرستادن ، باب بود . اکنون جای سوال است ، چه شده ایشان فرشته نجات شده ؟ معتقد هستند  ایشان محدوده و حریم مشخص کرده و باعث شکاف و تشنج در ماهشهر !!!!

هر چند نگاهی به انتشار و صدور حکم دیوان عدالت اداری  ، داشته باشید ( مهرماه ۱۳۹۳ ) منتشر شده است .

رئیس جمهور خوزستان

ما انتظار داریم مدیران تدبیر و امید ، دقت کنند . آقای فاضل مطوری که دنبال وقت با شماست ، مسول ستاد قالیباف در استان خوزستان است ، همین قالیبافی که در مناظره روحانی به بی تدبیری متهم میکرد . همین قالیبافی که اکنون بنرهای شهرداری او همگام با دولت نیست و خوب میدانید شعار در تهران ، یعنی تابلوی ایران است.

برادر بزرگوار

پیام ها و دردها زیاد است ، اما سوال است که پرونده بازرسی استان خوزستان درباره گزینه شورای شهر را مطالعه فرمایید و همچنین پرونده های دیگر در دستگاههای نظارتی   . خوب میدانید که پرونده مفتوح چه معنایی دارد ؟ مخصوصا در تجدید نظر استان  . یعنی اگر تایید شود کلیه یا اکثریت موارد مطرح شده ، خکم شهرداری که امضا نمودی ، زیر سوال میرود و فورا آن شخص عزل میشود و برای کشور خوبیت ندارد این همه مسله و حاشیه برای شهرداری که بخش است نه شهرستان .

برای شما سوال نشده که این هزینه سوخت به اهواز ، روزانه در حال تردد هستند جهت دریافت حکم  از جیب بیت المال است یا شخصی ؟؟؟

این را میدانید که هجمه انتقادات در رسانه ها دارید ، که چرا حکم مدیر کل امور شهر و روستا ، آن هم زیر مجموعه خود را  نقض کردی ؟ این را میدانید که پیگیری از مراجع قانونی ، خکم حتی توسط وزیر کشور قابل نقض و ابطال است ؟

رئیس جمهور خوزستان ، سه ماه شهر به تعطیلی و نیمه تعطیلی کشیده شده است . ما  کسی را می خواهیم که به قانون احترام بگذارد نه قانون گریز باشد .  اگر ایشان تایید شود در همین مدت آیا این کارها و رفتارها  نقض قانون و قانون گریزی نیست ؟ چگونه می خواهد به شهرش خدمت کند و قانون مند باشد ؟

الحق درست گفتی برخی تغییرات در مجموعه استانداری تا زیر مجموعه ها را باید در استان داد . چون این روشها قطعا در خوزستان رای و حرفی برای  مجلس ندارد . آقای دکتر جادری مسول ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان که اکنون استاندار هرمزگان است ، گفت : نمی توانم در  دو استان حضور داشته باشم ، اما لازم باشد برای منافع مردم در راستای اهداف دولت ، اینکار می کنم و همه را مجددا جمع می کنم .

برادر عزیز ، مردم بندر امام خمینی (ره) را در یاب!

ماده ۴ انتخاب شهردار ، چرا شورای شهر بعد از اطلاع موارد انتخاب گزینه ای که نمودند ، جلسه عادی و یا فوق العاده نشکیل نداده است ؟؟؟  طبق  ‌ماده ۲- کسی که به سمت شهردار انتخاب می‌شود نباید صاحب مؤسساتی باشد که تمام یا بخشی از حوایج عمومی حوزه عمل شهرداری را تأمین می‌نماید و‌همچنین نباید در زمان تصدی این سمت،‌ رییس یا عضو هیأت مدیره یامدیر عامل شرکتها ومؤسسات مذکور باشد.

ایشان که دفتر نقشه کشی بنام چینه در مقابل سینما ساحل دارد و ذینفع با مسائل شهرداری در خصوص ساختمان سازی . شورای شهر چه انتخابی کرده است ؟؟

جهت اطلاع اعضای محترم شورای اسلامی شهر ، ضمن احترامی که برای همه قائل هستیم و همچنین برای شخص آقای نصیری فر ، آینده شهر با این سه ماه که ایشان بر مسند پست شهرداری بودند ، کاملا روشن است و مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران ، ایشان نمی تواند به عنوانیک شهردار باشد ، حتی حکم توسط وزیر کشور صادر شود نه استاندار ، قابل نقض و ابطال است .

لذا منتظر ضررهای زیادی که شهر متحمل میشود از جانب ایشان و مخالف دو گزینه از کاندیدهای احتمالی مجلس از بندر امام خمینی هستند ، که ما از طریق مراجع قانونی پیگیر این مسائل هستیم و شک نکنید ظرف ۳ ماه آینده یا کمتر ، حکم ابطال این دستور از مراجع ذیصلاح صادر میشود .  در خصوص اینکه استاندار خوزستان چنین حکمی صادر نمودند ، جای تاسف و تامل است که مشاوران و زیر مجموعه آن بی تدبیری و بی اطلاعی را در کار خود قرار داده اند و الحق که باید همان دکتر جادری مسول ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان ، بجای استاندار هرمزگان ، استاندار خوزستان میشد.

 

* خورنا صحت مطالب ذکر شده در این نامه را تایید نمیکند و فقط بنا به رسالت رسانه ای و توجه به گردش آزاد اطلاعات و احترام به شهروندان، این نامه را منتشر کرده است و نظر موافق یا مخالفی در این خصوص ندارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس استاندار محترم خواهشمندیم باشجاعت و متانت قانون اجرا کنید و از کسی ترسی نداشته باشید این آقای نصیری فر صلاحیت شهردار شدن نداره به خاطر پاهاش و غیره که همه خوب میدمنن لطفا رد صلاحیت کنید متشکرم
  • همشهرى مردم فهیم سربندر در پی بت سازى از این وان نیستند واگاهانه میدانند که نهاد شورا فارق از اینکه چه اشخاصى در این شورا مردم را نمایندگى میکنند ،ارجهیت ومرجعیت ذاتى بر هر پست ومقامى که زیر سایه این شورا قراردارد راداراست وهر تز انحرافى که بخواهد مقام شهردار را مهمتر از مقام شورا جلوه دهد انحراف اذهان مردم است ورسوایى شبکه فساد سابق را در پی خواهد داشت
  • همشهرى عرض سلام وخسته نباشید خدمت دوستان خورنا همانطور که میدانید رسالت رسانه چیزى جز خبر رسانى نیست لذا در این راستا اگر که جریان سانسور رخ نماید بی شک نشانه تحت تاثیر قرار گرفتن این ارگان رسانه اى میباشد واین تاثیر چیزى بیشتر از تغیر ماهیت این رسانه نخواهد بود ،حالا میخواهد این تغییر ماهیت تدریجى وبطیی باشد یا نه فورى وبه سرعت باشد بدیهى است توهین و بیان بى ادبانه نهایت مشروعیت سانسور خواهد بود نه اینکه به هر مصلحتى بخواهیم خبرى را سانسور وجریان خبر رسانى بین تولید کننده خبر ومصرف کننده خبر را مسدود نمایید ایا خورنا رسالتى بیشتر از این براى خود قایل است ؟خبر وتحلیل از نظر خورنا چه سانسورى میطلبد ؟بفرمایید تا خوانندگان این رسانه تکلیف خودرا بهتر بشناسند!البته اگر تلکیف گزارى خبرى را سهم خود میدانید!با تشکر از زحمات خورنا