معافیت مالیاتی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد خوزستان ابلاغ شد

خورنا – مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: مصوبه معافیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد کشور و به تبع آن استان از پرداخت مالیات در قانون اصلاح قانون مالیات های مستقیم تصویب و ابلاغ شد.

رحمن قلاوند اظهار کرد: در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون اصلاح قانون مالیات های مستقیم که با عنوان لایحه یک فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، در جلسه علنی ۳۱  تیر ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی تصویب و هفت مرداد سال جاری به تأیید شورای نگهبان رسید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان افزود: این قانون در نهایت ۲۷ مرداد سال جاری از سوی رییس جمهوری برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: بر اساس بند ۳۲ قانون اصلاح قانون مالیات های مستقیم مصوب شده تا در ماده ۱۳۴ قانون مالیات های مستقیم بعد از عبارت فنی و حرفه ای عبارت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اضافه شود. بنابراین بر این اساس آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد نیز از پرداخت مالیات معاف می شوند. این قانون کشوری بوده و با توجه به ابلاغ از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور، در استان خوزستان نیز اجرا می شود.

قلاوند بیان کرد: اصلاح ماده ۱۳۴ قانون مالیات های مستقیم مبنی بر معافیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد از پرداخت مالیات در راستای توسعه بخش خصوصی و حمایت از مشارکت های مردمی در امر آموزش های فنی و حرفه ای با پیگیری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و کانون کشوری انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ماده۱۳۴  قانون مالیت های مستقیم آمده است که درآمد حاصل از تعلیم و تربیت مدارس غیر انتفاعی ‌اعم از ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی و مهدهای کودک در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها، درآمد مؤسسات نگهداری‌ معلولین ذهنی و حرکتی بابت نگهداری اشخاص مذکور که حسب ‌مورد دارای پروانه فعالیت از مراجع ذیربط هستند و همچنین درآمد باشگاه ها و مؤسسات ورزشی دارای مجوز از سازمان تربیت بدنی‌ حاصل ‌از فعالیت های منحصراً ورزشی از پرداخت مالیات معاف هستند.