مشکلات زیست محیطی شهرستان ماهشهر بررسی شد

سهراب قهرمانی – خورنا -جلسه مشترک شهرداراران و شوراها و تنی چند از مدیران ارشد شهرستان بندرماهشهر به منظور  بررسی مشکلات زیست محیطی شهرستان بندر ماهشهر با حضور مهندس حاج سالم عبادی معاونت محترم  فرماندار، ریاست و تنی چند از اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران سه شهر وریاست محیط زیست شهرستان بندر ماهشهربرگزار شد.

اولین سخنران جلسه مهندس سلطانی رییس شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر ضمن عرض تسلیت شهادت امیرمومنان حضرت علی(ع) وفرارسیدن شبهای پر فیض قدر،از حضور همه حاضران در جلسه قدر دانی نمود.

سلطانی با اشاره به این که دغدغه محیط زیست برای مردم منطقه از نان شب هم واجب تر است سلطانی در ادامه سخنانش بر عظم مدیران منطقه جهت پیگیری این حقوق تاکید کرد و افزود مردم ما در تمام مراحل انقلاب دین خود را به کشور و نظام مقدس ادا کرده اند و باید همه ما در جهت رفاه آنان تمام توان خود را بکار ببندیم.

DSC_5887

پس از آن سلیمانی رییس اداره محیط زیست شهرستان لزوم انجام طرح جامع آلودگی شهرستان را یاداور شدند و در خصوص وجود مشکل بودجه جهت اجرای آن تاکید کردند. ایشان با اشاره به اینکه هم اکنون علاوه بر دغدغه های جاری زیست محیطی شهرستان،طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز به این نگرانی  ها اضافه شده است ایشان در این راستا و در ادامه سخنانش گزارشی را از پیگیری های انجام شده ارایه وخواستار کمک شوراها وشهرداری های شهرستان جهت رفع بخشی از کاستی هایی که در زمینه نیرو وخودرو در اداره مطبوع خود دارند را خواستار شدند.

سپس  در ادامه جلسه جناب آقای مهندس کمایی شهر دار شهرستان بندر ماهشهر بر لزوم تشکیل کمیته ای جهت انجام جمع بندی طرح ها وپیگیری هایی که در این خصوص میتوان انجام داد تا در نهایت طرخهای مذکور بصورت لایحه ای در مجلس توسط نمایندگان تبدیل به قانون گردد را موضوع را بسیار حایز اهمیت توصیف نمود و  مورد تاکید قرار دادند.

کمایی بر لزوم حرکت هدفمند تا حصول نتیجه در این خصوص را متذکر شدند. ضمن اینکه لازم است فرماندار محترم  موضوع(آلودگی های مختلف زیست محیطی) را در شورای تامین مطرح فرمایند.

در ادامه شهرداران شهر چمران وبندر امام خمینی(ره) نیز نقطه نظرات خود را در این خصوص بیان فرمودند.(دکتر بریحی ومهندس نصیری فر) سپس  خانم حسینی رییس شورای اسلامی شهر چمران و موسوی رییس شورای اسلامی شهر بندر امام(ره) نیز در این خصوص به اظهار نظر پرداختند.

مهندس سالم عبادی معاونت فرماندار شهرستان بندر ماهشهر نیز با اشاره به منزلت و مقام عبادت در شبهای قدر ولزوم بهره گیری از این شبها، بهترین خروجی این جلسه را همدلی وهمزبانی حاضرین در جلسه در خصوص مسایل محیط زیست دانست وافزود امروز علاوه بر صنایع، شاهد آلودگی هایی  در بخش ریز گرد ها وخاک نیز هستیم.

DSC_5892

وی با اشاره به اینکه پیگیری و دلسوزی های آقای سلیمانی رییس اداره محیط زیست قابل تقدیر است اما ایشان نیاز به کمک وحمایت همه جانبه مدبران و دستگاههای اجرایی شهرستان دارند افزودند نیاز است مسوولان عالیه شهرستان واستان در جریان امر قرار گرفته وبرای حل تهدیدات راه حلهای اساسی بکار گرفته شود که یکی از این راه حلها افزایش سرانه فضای سبز شهرستان است.

حیاتی نماینده شورای عالی استانها نیز در این جلسه با اشاره  به اینکه صنایع علاوه بر آلودگی های زیست محیطی، آلودگی های اقتصادی واجتماعی ناشی از ایجاد طبعات اجتماعی را متذکر شدند وخواستار حضور خانم ابتکار رییس محیط زیست کشور در منطقه جهت آشنایی از نزدیک با مشکلات شدند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • گا آقا باسلام خدمت مهندسان والامقام-ما شهروندان که روزانه سموم مناطق ویژه را نوش جان می کنیم فدای سرتان. ملتمسانه خواستاریم بجای این جلسات و سخنرانی های زیبا ، سری به شهربزنید و این همه نخاله را تسطیح و درختان زیبا!!!بزنید تا حداقل دلخوش باشیم به اینکه ظواهر را خوب انجام می دهید.تصدقتان برم
  • ناشناس تا ماهشهرتون هست هیچ وقت بندرامام خمینی پیشرفت نمیکنه ما حاضریم دهات بشیم باشماها سر یه سفره نشینیم