صدور یکروزه گذرنامه در آبادان آغاز شد

خورنا – فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از آغاز صدور یکروزه گذرنامه برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات در مرکز شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین کهیایی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:به منظور آسان سازی روند صدور گذرنامه زائران اربعین حسینی، طی هماهنگی با مبادی ذیربط، صدور یکروزه گذرنامه برای متقاضیان عزیمت به عتبات عالیات از امروز چهارشنبه در محل ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان آغاز شد.
وی اظهار داشت:زائران اربعین می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز نظیر اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی یا تاییدیه ثبت احوال، یک قطعه عکس ۶*۴ رنگی جدید با زمینه سفید و دیگر مدارک مورد نیاز به این ستاد مراجعه کنند.
سرهنگ کهیایی با بیان اینکه شهروندان بالای ۱۵ سال می بایست شناسنامه عکسدار ارائه کنند، افزود:شهروندان زیر ۱۵ سال سن می بایست گواهی اشتغال به تحصیل، دفترچه بیمه یا گذرنامه عکسدار ارائه کرده و اجازه محضری برای بانوان متأهل از سوی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال از سوی پدر یا قیم قانونی آنان الزامی است.
فرمانده انتظامی شهرستان آبادات تصریح کرد:از هر متقاضی مبلغ ۷۵۰،۰۰۰ ریال معادل (۷۵ هزار تومان) برای صدور گذرنامه با پرداخت الکترونیکی از طریق کارت های عضو شبکه بانکی اخذ می شود.
فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در پایان سخنانش گفت:بر اساس برنامه ریزی، مدارک متقاضیان در صبح هر روز جمع آوری شده و پس از ثبت در سامانه های ناجا، بعداز ظهر همان روز صادر شده و روز بعد نیز گذرنامه ها تحویل متقاضیان می شود.