توضیحات رییس کمیته برگزاری همایش اصلاح طلبان خوزستان پیرامون حواشی و نحوه برگزاری همایش

خورنا – مهدی قمشی، رییس کمیته برگزاری همایش اصلاح طلبان استان خوزستان پیرامون حواشی، انتقادات و نحوه برگزاری همایش و انتخابات شورای راهبردی اصلاح طلبان خوزستان پیامی برای خورنا ارسال کرده است که متن این پیام در زیر می آید:

بسمه تعالی

متعاقب همایش بزرگ اصلاح طلبان استان خوزستان که در روز پنجشنبه یازدهم تیر ماه با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از اصلاح طلبان سراسر استان برگزار گردید بر خود لازم می دانم به عنوان رئیس کمیته پیگیری این همایش و انتخابات برگزار شده در آن روز، گزارشی را خدمت هم فکران و دوستان ارایه نمایم.

همان گونه که در جلسه توضیح داده شد از حدود یک ماه پیش کمیته ای ۱۵ نفره متشکل از اعضاء شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان خوزستان ، پیگیر برگزاری این گردهمایی  گردیدند. در جلسات متعددی که به منظور برگزار گردید با تقسیم بندی مدعوین بین احزاب و فعالین و شهرستان های استان، مقرر گردید که احزاب و گروه ها هر کدام ۵ نفر و شهرستانها بر اساس جمعیت بین ۳ تا ۱۰ نفر و ۱۰۰ نفر نیز از بین اقشار مختلف اصلاح طلب برای این منظور دعوت بعمل آید. تعداد کل مدعوین ۳۵۰ نفر در نظر گرفته شده بود. در حین اخذ اسامی افراد از مراجع مشخص شده حدود یکصد و بیست نفر دیگر به این جمع اضافه شدند. این تعداد شامل

الف: اضافه شدن سه گروه و حزب به جمع احزاب-
ب: اضافه شدن اعضاء شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان به این جمع-
ج: درخواست بعضی شهرها به اضافه شدن سهمیه-
د: اضافه شدن تعدادی جدید در بخش اقشار مختلف- بودند.

با این توضیحات جمع مدعوین رسمی جلسه به ۴۷۰ نفر رسیدند. برای گرفتن مجوز برگزاری و سالن همایش از دو هفته پیش از زمان برگزاری اقدامات شروع گردیدند. متاسفانه حساسیت بیش از اندازه و واهمۀ دستگاه های مرتبط باعث گردید تا روز قبل از همایش، دوستان پیگیر نهایی کردن مکان و توضیحات به دستگاه های مرتبط باشند. در روزهای آخر منتهی به برگزاری همایش کار چاپ دعوتنامه ها و تعرفه های رای انجام گرفت. در روز برگزاری جلسه همۀ تیم اجرایی از صبح همان روز پیگیر آماده سازی سالن بودند. در ساعاتی مانده به شروع جلسه، کار تنظیم کارت های ورود به جلسه و برگه های تعرفه رای شروع گردید. نکته ای که در این زمان جلب توجه نمود و ایجاد نگرانی کرد این بود که تعداد تعرفه ها ۴۵۰ برگه بود در حالی که تعداد مدعوین ۴۷۰ نفرو لذا ۲۰ تعرفه کم چاپ شده بود. سعی شد که این کمبود مرتفع گردد امّا به جهت شروع حضور مدعوین در سالن این کار به سرانجام نرسید.

توزیع تعرفه ها در بین مدعوین به درستی صورت گرفت ولی همان گونه که گفته شد به حدود ۲۰ نفر برگه تعرفه نرسید. از ۴۵۰ برگه تعرفۀ توزیع شده تعداد ۴۲۹ رای به صندوق ها واصل شد. در زمان خواندن آراء تعداد ۱۷ رای مخدوش تشخیص داده شدند که کنارگذاشته شدند. نتایج اعلام شده، مستخرجه از ۴۱۲ رای سالم اخذ شده بودند که هیچ خدشه ای بر آنها نمی تواند وارد شود. (لازم به ذکر است که اگرچه حدود پانصد شرکت کننده در این همایش حضور داشتند اما بر اساس اعلام قبلی تنها به کسانی که برگ دعوتنامه خویش را ارائه می کردند ، تعرفه رای داده شده است و از دادن تعرفه بدون ، ارائه برگ دعوتنامه خودداری می شد . این امر باعث شد تا افرادی که بدون دعوت آمده بودند ، فکر کنند که به آنها بدلایل خاصی تعرفه نمی دهند ).  لابی کردن، هماهنگی های خارج از جلسه، بده و بستان در رای گیری، کارهای معمولی هستند که متاسفانه در هر انتخابات آزادی ممکن است شکل بگیرد و هر چند موافق آن نیستیم امّا نمی توان با احتمال وجود آنها انتخاباتی را زیر سوال برد. دست اندر کاران جهت پرهیز از هر گونه شائبه، خود را از کاندبداتوری محروم نمودند تا این جلسه بتواند به شکلی کاملاً متحد و بدور از هر گونه پیش داوری شکل گیرد.

همچنین مطلع شدم که علیرغم پیش بینی غذا برای همه مدعوین بدلیل حضور پیش بینی نشدۀ همراهان در زمان صرف افطار به بعضی میهمانان غذا نرسیده است.  بنده بعنوان مسئول کمیته برگزاری این همایش همه کاستی ها را بعهده می گیرم و از مدعوینی که تعرفه دریافت نکردند و میهمانانی که بدون غذا ماندند شدیداً عذر خواهی می کنم.

از همه دست اندرکاران برگزاری جلسه خصوصاً دکتر کیانوش راد، دکتر خون میرزایی، تورج سلحشور، سید ابراهیم موسوی، مقدم، زرگران و سایر دوستانی که در بخش های مختلف اجرا و شمارش آرا کمک بسیار نمودند تشکر و قدردانی دارم. از همه دوستان اصلاح طلب شرکت کننده در جلسه به خاطر حضور ارزشمندشان تشکر می کنم.  و از بعضی دوستان درخواست دارم این حرکت بزرگ را به راحتی زیر سوال نبرند و اجازه دهند تا در آرامش فعالیت اصلاح طلبان ادامه یابد. در انتها ضمن تبریک به دوستانی که موفق به راهیابی به شواری راهبردی شدند امیدوارم عملکرد این شورا به گونه ای باشد که ضمن حفظ آرامش در میان جبهه اصلاح طلبان سبب نتیجه حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی گردد.  ان شاالله.

لازم به ذکر است تعدادی از دوستان مشتاقانه ، اما بدون برگ دعوتنامه شرکت نمودند که حضورشان مایه مباهات و خوشحالی شد اما بدلیل انکه در دعوتنامه ها قید شده بود که از آوردن همراه مدعوین خودداری کنند ، طبعا برگ و تعرفه رای به آنها داده نشد و این شائبه را بوجود آورد که به عده ای خاص برگ رای نداده اند ، در حالی که مطلقا چنین امری صحت ندارد.  موفق باشید.

مهدی قمشی

رییس کمیته برگزاری همایش اصلاح طلبان استان خوزستان