توسعه خوزستان در گرو زنده‌ بودن کارون و کرخه است

خورنا – دبیر علمی دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه گفت: توسعه و پایداری استان خوزستان منوط به زنده‌بودن رودخانه‌های کارون و کرخه است.

به گزارش  خورنا از مهر، هوشنگ حسونی زاده ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری برگزاری دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه در اهواز اظهار کرد: برای خوزستان افتخاری است که به عنوان محور این سمینار قرار دارد و به‌رغم تلاش برای خارج کردن این سمینار از استان، دبیرخانه دائمی آن همچنان در دانشگاه شهید چمران اهواز مستقر است.

وی افزود: این سمینار عامل ارتباط صنعت و دانشگاه است و حاصل این کار توسعه این رشته (مهندسی رودخانه) در دانشگاه‌های خوزستان و کشور است.

دبیر علمی دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه عنوان کرد: این سمینار محورهای گوناگونی دارد از جمله رسوب و فرسایش رودخانه، مدل‌سازی، سازه‌های هیدرولیکی، خشک‌سالی و …  که اصلی‌ترین آن مدیریت رودخانه با رویکرد توسعه پایدار است که به علت خشک‌سالی، تغییر اقلیم، انتقال آب و سایر مسائلی که با آن درگیر هستیم این نام‌گذاری را انجام داده‌ایم.

حسونی زاده بیان کرد: اعتقاد داریم که رودخانه باید زنده بماند و منجر به رونق و توسعه استان شود. توسعه و پایداری خوزستان منوط به زنده‌بودن رودخانه‌های کارون و کرخه است.

وی به برنامه‌های این سمینار اشاره کرد و گفت: دو روز اول سمینار به ارائه مقالات اختصاص دارد و در روز سوم بازدید از سدها و سازه‌های هیدرولیکی در رودخانه‌ها صورت می‌گیرد. همچنین در کنار ارائه مقالات شفاهی و پوستری، کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.

به گزارش  مهر، دهمین سمینار مهندسی رودخانه در ادامه برگزاری موفقیت‌آمیز ۹ دوره سمینار در سال‌های گذشته، در روزهای سه‌شنبه ۲۹ دی‌ماه تا پنج‌شنبه یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۴ در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.آخرین مهلت ارسال اصل مقالات ۳۰ مهرماه ۱۳۹۴ و آخرین مهلت ثبت‌نام در سمینار ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۴ است. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس پست الکترونیک  info@۱۰irec.ir مراجعه کنند.