در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه توانمندی ها خوزستان مطرح کرد

تعداد نیروی‌متخصص غیربومی در خوزستان زیاد است

خورنا رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه حجم حضور نیروی متخصص غیر بومی در خوزستان زیاد است که این امر باید اصلاح شود.

عبدالرسول عمادی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه توانمندی ها، ظرفیت ها و دستاوردهای فنی و حرفه ای خوزستان که در محل دانشکده فنی و حرفه ای پسرانه شهید چمران اهواز برگزار شده بود، اظهار کرد: علم تعاریف متعددی دارد. علم فعالیتی است که منجر به اقدام عملی و کاربردی شود. در حقیقت بسیاری از علوم نتیجه علمی و کاربردی بیرونی ندارند.

وی افزود: تبدیل دانش به تکنیک یا ارائه کاربردهای دانش تجربی در آموزشکده های فنی و حرفه ای ارائه می شود ولی دانشکده های فنی و حرفه ای نه تنها دانشمند تربیت نکرده بلکه در حوزه علوم انسانی نیز فعالیت نمی کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این آموزشکده ها حد فاصل دانش صنعتی و نیاز جامعه هستند. ایده تاسیس آموزشکده های فنی و حرفه ای را آموزش و پرورش ارائه کرده و بعد به وزارت علوم تحویل داده شد که اکنون با نام دانشکده شناخته می شود.

عمادی بیان کرد: در این نمایشگاه، توان تکنیکی دانشجویان دانشکده های فنی وحرفه ای به نمایش گذاشته و به مردم شناسانده می شود. استان خوزستان ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت دارد ولی متاسفانه هنوز حجم حضور نیروی متخصص غیر بومی در خوزستان زیاد است که باید با توسعه فعالیت های فنی و حرفه ای این امر را اصلاح کرد.

این نمایشگاه تا ۲۷ آذر ماه دایر بوده و بازدید برای عموم آزاد است. شهردار اهواز، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اعضای شورای شهر، نماینده مجلس، معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان و رئیس ستاد اقامه نماز در این مراسم حضورداشتند.

مرجع / مـهـر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *