تشدید بازدیدها از کارخانجات خوزستان برای تولید غذای سالم

خورنا – سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تاکید کرد: از صنایع و کارخانجات تولیدی استان خوزستان به صورت مستمر بازدید می شود تا غذای سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده برسد.

به گزارش خورنا از اهواز، دکتر حسین برزگر در حاشیه کارگاه ملی استقرار روش های آزمایشگاهی که امروز در معاونت غذا و داروی این دانشگاه برگزارشد، گفت: در تداوم بازدیدهای میدانی هیات رییسه دانشگاه که، روزهای سه شنبه هر هفته با حضور دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و معاونان این دانشگاه صورت می گیرد مقرر شد که بازدید ها از صنایع و کارخانجات تولیدی مواد غذایی خوزستان با شدت بیشتری انجام شود تا شاهد تولید محصول با کیفیت و بهداشتی باشیم.
وی گفت: همچنین این بازدید ها به صورت نظارتی حمایتی صورت می گیرد یعنی بدین معنا است که نظارت این معاونت با هدف حمایت از تولید کنندگان برای تولید محصول سالم و با کیفیت است.
برزگر به نقش مهم رسانه ها برای رونق تولیدات با کیفیت و سالم اشاره کرد و گفت: می بایست از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری ها برای رونق تولید داخلی بهره برد و جامعه را به مصرف تولیدات داخلی تشویق کرد تا باعث رشد و شکوفایی کالای داخلی شود.
وی افزود: با توجه به وجود صنایع مختلف در استان انتظار می رود شرایط و شاخص های سلامت هم به موازات توسعه رشد در استان نیز افزایش یابد که امیدواریم با بازدیدها میدانی که در حال انجام است این مهم تحقق یابد.
مهندس رضا زاده دباغ مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در حاشیه این کارگاه گفت: این کارگاه با هدف حفظ، ارتقای سلامت مواد غذایی و دارویی و با توجه به اینکه مبنای تصمیم گیری صحیح، نتایج آزمایشگاهی معتبر است.
وی افزود: برنامه آموزش و استقرار اعتبار بخشی روش های آزمون در آزمایشگاه های کنترل کیفی سازمان غذا و دارو شروع و عملیاتی می شود.
زاده دباغ در ادامه بیان کرد: در این کارگاه دو روزه مدیران، کارشناسان و مسوولان تضمین کیفیت آزمایشگاه های کنترل کیفی سراسر کشور حضور دارند و بر اساس آخرین استانداردهای ملی و بین المللی مطالب را ارائه می شود.
  مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در پایان گفت: ویژگی خاص این دوره انجام کار گروهی و ارائه تجربیات عملی کارشناسان در آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو است.