انعکاس بحث های غیرقانونی تشکل های انتخاباتی در رسانه ها پیگرد قانونی دارد

خورنا – معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: انعکاس بحث های غیرقانونی در نشست های انتخاباتی احزاب و تشکل ها در رسانه ها پیگرد قانونی می شود.

فرج الله خبیر شامگاه شنبه در سومین نشست دولت پاسخگو و اصحاب رسانه در محل مجتمع تفرحی و رفاهی نفت در منطقه نیوساید در خصوص نشست های احزاب و تشکل ها در خصوص انتخابات اظهار کرد: احزاب و تشکل های انتخاباتی می توانند مباحث خود را مطرح کنند اما اگر در جمع خاصی تبلیغ شود خلاف قانون است.

وی افزود: نشست ها باید در چارچوب قانون برگزار شود و فعالیت های غیرقانونی مجوز نخواهند گرفت.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: اگر مجوز برای برگزاری نشست در سالن صادر شده باشد، نباید نشست در معابر عمومی برگزار شود.

خبیر گفت: مردم باید احساس کنند که آزاد هستند و رای آنها اثرگذار است و نباید دخالت نابه جا در فرایند انتخابات صورت گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه برگزاری انتخابات یک فرایند دارد و کار اصلی ما از آذرماه شروع می شود، یادآور شد: تشکیل هیات های اجرایی نیز از آذر ماه شروع می شود و رسما کار برگزاری انتخابات بر اساس مراحل مختلف کلید خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران و بخشداران باید بر قوانین و مقررات و آیین نامه های تدوین شده در ارتباط با انتخابات مجلس و خبرگان تسلط لازم را داشته باشند گفت: نخستین کار در این خصوص رفع اشکالات و ابهامات مسئولان اجرایی در ارتباط با قانون است.

خبیر ادامه داد: همچنین تذکر به فرمانداران و بخشداران که در اجرای انتخابات از حزب یا گروه خاصی حمایت نکنند و حتی شائبه ای در این خصوص ایجاد نشود، امر مهم دیگری است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در کنار تذکرات مراقبت و نظارت نیز وجود دارد که مسئولان اجرایی هر یک به چه طریقی عمل کنند.

وی بیان کرد: همچنین برای فعالیت احزاب و تشکل ها زمینه مناسب را فراهم می کنیم که نباید هیچ حزب و شخصی احساس کند که مورد بی مهری قرار گرفته یا زمینه برای فعالیت آنها مساعد نیست.

نخستین نشست دولت پاسخگو با اصحاب رسانه سال ۱۳۹۳به مناسبت هفته دولت و دومین نشست نیز در اسفند ماه همان سال برگزار شد.