اندیمشک ستاره دارد ، هتل ندارد!

خورنا: هادی گودرزی – حیرت زده از خواب بیدار شدم … خواب وحشتناکی بود ، تنم می لرزید .. حتی تصورش هم دردناک بود ،کوچه و خیابانهای شهر متروک متروک …هیچ اثری از زندگی دیده نمی شد!
تنها صدای کلاغان پیر از خانه های متروک به گوش میرسید! شهر، شهر ارواح بود! هیچ کسی نبود! تنها تابلوهای سر در مغازه ها و هتلها و مسافرخانه ها سر جای خودش بود.
تنهای تنها کوچه ها را یک به یک می شمردم …خواب وحشتناکی بود ، درست می گویند که انسان وقتی به چیزی فکر می کند یا از آن می شنود در خواب هم ممکن است به سراغش بیاید!
وقتی خبر تعطیلی و متروکه شدن هتل بزرگ سه ستاره اندیمشک را شنیدم ، آنقدر برایم درد آور و ناراحت کننده بود که به حال گذشته های شهرم افسوس خوردم ، و برای آینده آن هیچ !
تابلوهایی که در خواب دیده بودم جلوی چشمانم ظاهر می شد هر کدام یادآور خاطراتی زیبا و به یاد ماندنی برای نسل های مختلف اندیمشکی و مسافرانی که پا به این دیار گذاشته اند می باشد.

هتل اقبال …
هتل رستم …
هتل آذربایجان …
هتل آپادانا…
مهمانپذیر خوزستان…
مهمانپذیر بهار…
و هتل بزرگ اندیمشک …

این همه هتل و مسافرخانه در یک شهر نشان دهنده استعداد شگفت و رونق فراوان آن است.
اندیمشک با قرار گرفتن در موقعیت خاص و استراتژیک و همجواری با دو سد بزرگ دز و کرخه و داشتن ایستگاه تاریخی و دوست داشتنی قطار دارای موقعیتی مناسب برای پذیرایی از مهمانان و مسافران است .
جاذبه های گردشگری و مذهبی نیاز به وجود زیر ساختهای مربوط به جذب توریسم خارجی و گردشگران داخلی را دو چندان می کند. و توسعه اماکن استراحت گاهی و رفاهی چون هتل ها و مسافر خانه ها بخشی از وظایف مسئولین ارشد شهرستان اندیمشک است.

اما افسوس یکی پس از دیگری شاهد تعطیلی ، تخریب و متروکه شدن این اماکن هستیم …

و اوج این نابودی و بی تفاوتی مسوولان را در هتل بزرگ اندیمشک شاهد هستیم!

هتل بزرگ اندیمشک که با هزار امید و آرزو و با هدف پذیرایی از مسافران و مهمانان و میزبانی برنامه ها و همایشهای بزرگ تاسیس شد، بخشی از هویت فرهنگی شهرمان به شمار می آمد.
هتلی که از هر نظر در شمال خوزستان نسبت به سایر اماکن مشابه برتری خاصی داشت و چون نگینی در این دیار می درخشید.
اما سوال اینجاست که با توجه به موارد ذکر شده چرا مسئولین محترم که مدعی ارائه خدمات فراوان به اندیمشک و اندیمشکی هستند نتوانسته اند یا شاید نخواسته اند راه حلی مناسب بیابند تا اینچنین شاهد تعطیلی این مکان رفاهی تفریحی نباشیم !؟
آیا برای این دوستان اصلا اهمیتی دارد که وقتی مهمان یا مسافران این دیار از ما اندیمشکی ها سراغ مکانی مناسب برای استراحت یا اقامت خود و خانواده هایشان را بگیرند ، نشانی هتل ها و مسافرخانه های شهرهای همجوار ( که روزی در حسرت هتل های لوکس اندیمشک بودند ) را بدهیم ؟!
آیا برای اندیمشک درد آور نیست با وجود سابقه تاریخی و درخشان در این زمینه ، اکنون با بی تدبیری و عدم دلسوزی مسئولین ، شهری فقیر از نظر دارا بودن مکانهای رفاهی تفریحی چون هتل و مسافرخانه مناسب باشد؟!

دوباره در خیابانهای شهر قدم می زنم از خودم میپرسم چه شد؟

اندیمشک این روزها ستاره دارد و هتل ندارد …

شهر انگار چیزی کم دارد …