اشتغال زایی در شهرداری اهواز

خورنا – شهردار اهواز با تاکید بر لزوم رونق گرفتن موسسه‌​های عمرانی خوزستان گفت: می‌توان از چهره​های استان برای ساخت خوزستان استفاده کرد و شهرداری نیز باید از پتانسیل‌هایی که در اهواز وجود دارد، استفاده کند.

 

به گزارش خورنا، سیدخلف موسوی در جشنواره ایده‌های شهروندی که شب گذشته (یکشنبه) در سینما هلال اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حضور شهروندان در این جشنواره نشان می​دهد که اهوازی​ها می​خواهند شهرشان را خوب بسازند؛ شهر ساخته نمی​شود مگر با مشارکت شهرندان. ترکیب جمعیت اهواز در ۳۰ سال پیش، ۷۰ درصد روستایی و ۳۰ درصد شهری بود اما امروز این ترکیب برعکس شده و حقوق فرهنگی و سنت​ها دچار تغییر و تحول شده است. در گذشته ازدواج یک مساله ساده بود اما امروز این مساله به یک چالش تبدیل شده است.

 

وی ادامه داد: اکنون اشتغال نیز مساله​ای پیچیده شده است. اگر چه دولت سعی کرده این مسائل را نسبت به گذشته بهتر کند اما در هر صورت این هم یکی از پدیده​های شهروندی است.

 

موسوی افزود: اگر بخواهیم در برنامه​های شهری پیشرفت کنیم، باید همه دست به دست هم دهند. مشارکت فعال یک شهر برابر با توسعه آن شهر است و اگر مشارکت​ها بیشتر باشد، شهر پیشرفت بیشتری خواهد داشت. از سوی دیگر، برنامه‌ریزی نادرست، موجب ناامنی و سردرگمی مردم می​شود. فلسفه کار شهرداری این است که آسایش را برای مردم فراهم کند و قطعا ما کاری در جهت بر هم زدن امنیت مردم انجام نخواهیم داد.

 

شهردار اهواز با بیان اینکه مدام به شهر و پارک​ها رسیدگی می‌شود، عنوان کرد: نباید شهر در یک حالت سکون قرار داشته باشد. مردم باید همیشه نماهای جدیدی در شهر ببیند تا از حالت خستگی در بیایند. علاقه مردم اهواز به توسعه فضای سبز، ترافیک و زیباسازی است و شهرداری در این زمینه طرح​هایی در نظر دارد. از جمله طرحهای به پایان رسیده شهری، پل سوم و زیرگذر خلیج فارس هستند و زیرگذر شریعتی، پل ولایت، روگذر چهارشیر و روگذر جوادالائمه در پادادشهر چهار طرح دیگر هستند که در سطح شهر در حال اجرا می‌باشند. همچنین امسال در لایحه بودجه، ایجاد شش تقاطع غیرهمسطح جدید نیز گنجانده شده است. پیش​بینی احداث پلی در منطقه کیان‌آباد برای کاهش ترافیک کیانپارس از دیگر طرح‌هاست؛ همچنین برای رفع ترافیک کیانپارس، اتوبان جدیدی در کنار راه​آهن اهواز در حال ساخت است که تا یک ماه دیگر به پایان می​رسد.

 

وی اضافه کرد: کارهای بزرگی انجام خواهد شد و اجرای این کارها قطعا به کمک شهروندان بستگی دارد. علاقمندی شهروندان کمک می​کند تا همه مسئولان در معرض سوالات جدی قرار گیرند.

 

موسوی با اشاره به مشکلات بیکاری جوانان گفت: بیشتر خانواده​ها با مشکل بیکاری جوانان درگیر هستند و دولت نیز به تنهایی نمی​تواند از پس اشتغال​زایی بر بیاید؛ در این میان شهرداری قطعا می​تواند کمک کنند. تحول همیشه با پول نیست، بلکه تحول از یک فکر و ایده شروع می​شود. ما نیز می​توانیم با ایجاد فروشگاه​ها و سیتی‌سنترها اشتغال​زایی داشته باشیم. بعضی​ها می​گویند اگر روابطمان با آمریکا خوب شود شرایطمان هم بهتر می​شود اما اینگونه نیست و می​بینیم که برخی کشورها هم بدون ارتباط با امریکا دارند موفق کار می​کنند. من اعتقاد دارم اگر مردم موانعشان برداشته شود می​توانند کارهایشان را به خوبی پیش ببرند.