استاندار: انتظار داشتم ۱۷ مهرماه مسئولیت را تحویل شخص دیگری بدهم/ با دستور وزیر فعلا استاندار میمانم/ انتظار می رود عالمی نیسی نیز مانند عماد، تحول آفرین باشد

خورنا – استاندار خوزستان گفت:با دستور وزیر کشور، فعلا در سمت استانداری خوزستان باقی می مانم.

عبدالحسن مقتدایی چهارشنبه در نشست شورای اداری استان خوزستان با بیان نگارش نامه به وزیر کشور در خصوص معرفی فرد جدیدی به عنوان استاندار خوزستان، گفت:انتظار داشتم که هفدهم مهرماه مدیریت را تحویل شخص دیگری دهم و حتی کتاب خاطرات خود را نوشتم، ولی با دستور وزیر کشور فعلا در این سمت می مانم.

مقتدایی همچنین با ابراز ناخرسندی از تودیع معاون پیشین توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان، گفت:با بی رغبتی با تودیع عماد موافقت کردم و برای معرفی فرد جایگزین وی نیز بهترین انتخاب را انجام دادم که انتظار می رود عالمی نیسی نیز مانند عماد، تحول آفرین بوده و با تربیت نیروی انسانی متخصص و گسترش آموزش میدانی، اثر بخش باشد.

وی افزود:تربیت نیرو در استان خوزستان باید به گونه ای باشد که نیروهای باسواد و باتجربه تربیت شوند تا از خارج از استان، مدعی نداشته باشیم.

رئیس شورای اداری استان خوزستان همچنین در خصوص کتابچه پروژه های نیمه تمام دستگاه های اجرایی استان گفت:این کتابچه آماده شده است و با هدف تکمیل پروژه های سال گذشته چاپ شد.

مقتدایی هدف از چاپ این کتابچه را زمانبندی برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان خواند و گفت:بخش دیگر این موضوع، نظارت همگانی بر اجرای پروژه ها است که با دسترس پذیر کردن نظارت همگانی، حس مسئولیت دستگاه های اجرایی در خصوص انجام پروژه ها بیشتر شود.

مقتدایی ادامه داد:اصحاب رسانه نیز می توانند پیگیر پروژه های نیمه تمام دستگاه های اجرایی باشند و در خصوص زمان تکمیل پروژها پیگیری کنند.

فرمانده انتظامی خوزستان نیز در این نشست، نخستین اقدام این نیرو در مباحث درون سازمانی را جذب نیروی متدین، با بصیرت و ولایتمدار خواند و گفت:برخورداری از فناوری و علوم جدید، راندمان پلیس را دذر انجام ماموریت ها افزایش می دهد.

سردار محمدرضا اسحاقی با ارائه آماری که از فعالیت های پلیس طی یکسال گذشته، گفت:سال ۹۳ با اجرای طرح هایی از رشد سرقت در استان جلوگیری شد و طی شش ماه نخست سال جاری نیز کاهش هفت درصدی سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردیم.

وی افزایش چهار درصدی انهدام باندهای مواد مخدر، افزایش ۲۰ درصدی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، کاهش ۱۷ درصدی تلفات رانندگی، کشف ۱۰۰ درصدی جرائم سایبری و مصالحه ۷۰ درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و کلانتری ها را از اقدامات پلیس در سال جاری بیان کرد.

معاون پیشین توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان نیز در این نشست، استخدام سه هزار نیروی انسانی جدید برای ۲۸ دستگاه اجرایی، تربیت مدیران در سه دوره و در هر دوره به تعداد ۴۵ نفر را از اقدامات خود در مدت ۱۹ ماهه پذیرش مسئولیت خواند.

علی عماد افزود:پیگیری اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری، پیگیری اجرای دولت الکترونیک، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی و معرفی دستگاه برتر و توسعه و گسترش آموزش و پژوهش در دستگاه ها نیز در دوران تصدی مسئولیت پیگیری شد.

در پایان این نشست از اقدامات علی عماد معاون پیشین توسعه مدیریت و سرمایه انسانی استانداری خوزستان تجلیل و جمال عالمی نیسی به عنوان معاون جدید معرفی شد.

همچنین در این جلسه از مجریان و مسئولان طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اصلاح اراضی خوزستان تقدیر شد.

این نشست در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.